İşletim Sistemi Nedir, İşletim Sistemi Ne İşe Yarar?


 İşletim sistemleri neredeyse kullandığımız bütün elektronik cihazlarda mevcuttur. İşletim sistemleri hayatımızı fazlasıyla kolaylaştırır. Peki işletim sistemi nedir ve en çok kullanılan işletim sistemleri nelerdir?

İşletim Sistemi Nedir?

İşletim sistemleri, akıllı cihazları daha kolay kontrol etmenizi sağlayan arayüz öğesidir. İşletim sistemleri telefonlarda, bilgisayarlarda, akıllı saatlerde, akıllı gözlüklerde ve daha birçok elektronik cihazda bulunur.

İşletim sistemleri tamamen kullanıcı tarafından kontrol edilir. Kullanıcı isterse işletim sistemini silebilir, değiştirebilir veya yeniden kurabilir.

İşletim Sistemi Türleri

İşletim sistemleri kapalı kaynak kodlu işletim sistemi ve açık kaynak kodlu işletim sistemi olmak üzere ikiye ayrılır.

Kapalı Kaynak Kodlu İşletim Sistemleri

Kapalı kaynak kodlu işletim sistemleri belli bir para karşılığında alınabilir. Ayrıca birçok kullanıcı kapalı kaynak kodlu işletim sistemi kullanır. Bazı popüler kapalı kaynak kodlu işletim sistemleri şu şekildedir.

Windows

Windows bilgisayarlarda en çok kullanılan işletim sistemidir. Teknoloji devi Microsoft tarafından yayınlanmıştır. Kapalı kaynak kodlu bir işletim sistemidir. Windows %73 ile Dünya'nın en çok kullanılan işletim sistemidir.

IOS

IOS, Apple tarafından üretilen kapalı kaynak kodlu bir işletim sistemidir. IOS işletim sistemi sadece iPhone ve iPad'de kullanılabilir.

MacOS

MacOS'da aynı şekilde Apple tarafından geliştirilen ve sadece Mac'lerde kullanılabilen kapalı kaynak kodlu bir işletim sistemidir.

Açık Kaynak Kodlu İşletim Sistemleri

Açık kaynak kodlu işletim sistemleri tamamen ücretsiz bir şekilde yüklenebilir ve hatta işletim sisteminin üzerinde değişiklik yapılabilir.

Android

Android neredeyse her telefonda yüklü olan bir işletim sistemidir. Bu işletim sistemi teknoloji devi Google tarafından üretilmiştir. Asus, Samsung, Casper, Xiaomi gibi birçok marka Android kullanmaktadır. Neredeyse tamamen açık kaynak kodludur.

Pardus

Türk yapımı işletim sistemi olan Pardus açık kaynak kodludur. Tübitak tarafından geliştirilmiştir. Linux altyapısını kullanmaktadır. Özellikle düşük sistemli bilgisayarlara Windows yerine Pardus kurulmalıdır.

Bu yazımızda sizlere işletim sistemini ne işe yarar ve işletim sistemi nedir gibi soruların cevabını vermeye çalıştık. Eğer aklınıza takılan bir soru var ise aşağıdan sorabilirsiniz. Ayrıca Valorant bedava Vp kazanma yazımızı da okuyabilirsiniz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski